تجربه مشتریان

گفت وگو با آقای
محسن‌عرفان، مديرعامل
‌اتحاديه اتوبوسراني‌هاي
شهري‌كشور

اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور به منظور فراهم آوردن زمينه‌هاي همكاري مناسب و مساعدت به اتوبوسراني‌هاي شهري كشور در ارتباط با تامين امكانات مورد نياز و ارائه خدمات آموزشي، فرهنگي، فني، تخصصي و ايجادهماهنگي و برنامه‌ريزي پيرامون طرح هاي جاري و آتي و همچنين خريد و فروش كلي لوازم و قطعات يدكي اصلي مورد نياز اتوبوسراني‌هاي شهري از داخل و خارج از كشور در سال1380 تاسيس گرديد و در حال حاضر محسن عرفان با سابقه 17 سال مديريت سازمان اتوبوسراني شهر كاشان، مديرعامل فعلي آن است.
خريد باسكول از سوي اين اتحاديه كشوري بهانه اي شد تا گفتگويي صميمانه در دفتر اتحاديه با ايشان صورت پذيرد. وي عليرغم مشغله فراوان، با روي خوش ميزبان همكاران نشريه فـرد ایـران شدند و پاسخگوي سوالات اين نشريه بودند:

باسكول خوب، باسكولي است كه در كنار دقت و كيفيت بالا و طراحي دقيق و مهندسي، از قيمت مناسبي نيز برخوردار باشد و محصولات شركت توزين الكتريك تا حد بالايي انتظارات ما را در اين خصوص برآورده كرده است.

    ‌اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري‌كشور    

مشتري‌مداري فرد ایران سرآمد توليدكنندگان داخلي

جناب عرفان ابتدا ضمن معرفي اتحاديه و وظايف آن، دليل خريد باسكول از سوي اين اتحاديه را ذكر فرماييد.

اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور به عنوان نماينده تمامي سازمانهاي اتوبوسراني شهري كشور و متولي ارائه خدمات به اين سازمانها، از سال 1380 فعاليت خود را آغاز نموده است. اعضاي هيئت مديره اين اتحاديه از ميان سازمانهاي اتوبوسراني كشور كه 96 عضو مي باشد انتخاب مي شوند و فرآيند انتخاب مديرعامل بر عهده اين هيئت مديره است. هم اكنون اين اتحاديه با 70000 نفر پرسنل و ناوگاني بالغ بر 25200 دستگاه اتوبوس و 16120 دستگاه ميني بوس در سراسر كشور مسئوليت سازماندهي كليه فعاليتهاي اتوبوسراني هاي داخل شهري را برعهده دارد.

با چه فرايندي باسكول فـرد ایـران براي اين موضوع انتخاب گرديد؟

باسكول مركب 60 تني سري 7 روي زمين
دقت عملكرد باسكول در صنف شما تا چه اندازه حائز اهميت است؟
با توجه به اينكه ارزش آهن كمتر از ساير فلزات گرانبهاي صنعتي نظير مس و آلومينيوم نيست،دقت توزين در اين صنف بايد بسيار بالا باشد.

با توجه به اظهارات جنابعالي دليل اصلي شما علاوه بر دقت باسكول چه بوده است؟

مجموعه مشورتها و تعاملات درون سازماني و همچنين مشورت با برخي صاحبان باسكول و استعلام از شركتهاي توليدكننده كشور ما را نهايتا به اين جمع بندي رسانيد كه از توليدات شركت فـرد ایـران استفاده نماييم. البته خدمات و پشتيباني اعلام شده از سوي اين شركت نيز در تصميم گيري ما بي تاثير نبود.
قيمت اخذ شده از برخي توليدكنندگان، پايين تر از قيمت پيشنهادي شركت فـرد ایـران بود كه با بررسي دقيق متوجه شديم اين شركتها براي كاهش قيمت، برخي از آيتم‌هاي فني را حذف نموده و بعضا از قطعات متفرقه استفاده مي نمايند. همچنين تخفيفات و تسهيلات ارائه شده از سوي فـرد ایـران بسيار مناسب و چشم گير بود.جا دارد كه از مساعدت مجموعه مديريت و پرسنل اين شركت به دليل همكاري بي شائبه شان تشكر ويژه‌اي داشته باشم. در حالي كه ما در تدارك عمل به تعهدات خود در قبال فـرد ایـران بوديم به علت حسن ظن و اعتماد اين شركت به اتحاديه، فـرد ایـران بدون در نظر گرفتن اين موضوع نسبت به نصب و آماده سازي باسكول ما اقدام نمود كه
اين اخلاق و مشتري مداري در ميان توليدكنندگان ما نمونه است.

مدت زمان نصب و تجهيز باسكول شما چقدر بود؟

اين باسكول در زماني كمتر از 8 روز نصب گرديد كه اين سرعت عمل شگفت آور بود. همچنين دقت تكنسين هاي اين شركت در هنگام نصب بسيار بالا بود به طوري كه اين باسكول كوچكترين خطايي نداشت. در حال حاضر اين باسكول روزانه بين 200 تا 250 توزين روزانه را انجام مي‌دهد.
.

برآورد شما در هنگام خريد باسكول در خصوص درآمدزايي آن چه بود و آيا اين اهداف محقق مي‌شود؟

بر آورد ما اين بود كه هزينه خريد اين باسكول طي 2 ماه از محل كاركرد آن تامين شود كه با توجه به شرايط اقتصادي كشور اين اهداف نهايتا طي 4 ماه محقق مي‌گردد.

آيا برنامه اي براي درآمدزايي سازمانهاي اتوبوسراني ساير شهرها از طرق توزين داريد؟

باسكول خوب از ديدگاه بنده باسكولي است كه در كنار دقت و كيفيت بالا و طراحيبله. انعقاد تفاهمنامه اي با شركت فـرد ایـران در دستوركار ماست تا به تمامي اعضاي اتحاديه پيشنهاد نماييم به منظور درآمدزايي بيشتر از تسهيلات اين تفاهمنامه جهت خريد باسكول از اين شركت اقدام نمايند.
در حال حاضر از نرم افزار خاصي جهت توزين استفاده مي نماييد؟
خير. اما به بخش فناوري اطلاعات شركت فـرد ایـران سفارش نرم‌افزار خاصي را داده ايم تا علاوه بر امكانات پيشرفته نرم افزار توزين بتوانيم به راننده هايي كه بطور مداوم از باسكول ما استفاده مي نمايند تخفيفات و تسهيلاتي ارائه نماييم. اين تسهيلات سبب مي شود كه رانندگان بيشتري به سنجش بار خود با باسكول ما راغب شوند.

در خاتمه چه پيشنهادي به ساير افرادي كه قصد خريد باسكول دارند چيست؟

اگر افراد دنبال درآمدزايي از طريق باسكول هستند بايد با ديد بلند‌‌‌مدت به اين موضوع نگاه كنند و هدف‌گيري حداكثري داشته باشند و با توجه به هدف خود بهترين مدل را انتخاب نمايند. شايد در زمان خريد بتوان با هزينه كمتر باسكولي را فراهم نمود اما بهتر است با صرف هزينه اي بيشتر، بهترين محصول را انتخاب كرد و سود خود را براي زماني طولاني تضمين نمود.
پيشنهاد ما اين است كه با توجه به شرايط و تعداد توزين بهترين و مناسب ترين نوع باسكول تهيه شود و نگاه به اين دستگاه كاملا سرمايه اي باشد تا در گذر زمان دچار زيان نگرديم.